Ügyfélkapu plusz QR-kód újragenerálás
Az Ügyfélkapu+ rendszerben a QR-kód újragenerálása akkor válhat szükségessé, ha például új eszközön szeretnéd használni a kétfaktoros hitelesítést, vagy elvesztetted a korábbi hitelesítő alkalmazás hozzáférését. Az alábbiakban bemutatom, hogyan tudod ezt megtenni.
QR-kód újragenerálása az Ügyfélkapu+ rendszerben
1. Bejelentkezés az Ügyfélkapu fiókodba
Nyisd meg az Ügyfélkapu hivatalos oldalát, és jelentkezz be a meglévő felhasználóneveddel és jelszavaddal.
2. Ügyfélkapu+ beállítások elérése
A bejelentkezés után keresd meg az „Ügyfélkapu+ beállítások” menüpontot.
3. Új QR-kód generálása
A beállítások között válaszd a „Beállítás másik eszközre” opciót.
Ekkor a rendszer megjelenít egy új QR-kódot, amelyet beolvashatsz a hitelesítő alkalmazásoddal.
Ha nem tudod beolvasni a QR-kódot, kattints a „Nem tudom beolvasni a QR-kódot” lehetőségre, ekkor megjelenik egy 16 karakterből álló titkos kulcs, amelyet manuálisan is megadhatsz a hitelesítő alkalmazásban.
4. Hitelesítő alkalmazás beállítása
Nyisd meg a hitelesítő alkalmazást (például Google Authenticator, Microsoft Authenticator vagy NISZ Hitelesítő) az eszközödön.
Válaszd az új fiók hozzáadását, és olvasd be a megjelenített QR-kódot, vagy add meg manuálisan a 16 karakteres titkos kulcsot.
5. Törlőkód mentése
A folyamat során a rendszer generál egy törlőkódot, amely szükséges lehet a későbbi módosításokhoz vagy a kétfaktoros hitelesítés kikapcsolásához. Ezt a kódot feltétlenül mentsd el biztonságos helyre.
6. Beállítások mentése és befejezése
Miután sikeresen beállítottad az új hitelesítést, győződj meg róla, hogy a beállításokat elmented, és a folyamatot a megfelelő gombokkal befejezed.
Fontos
Ha nem mentetted el korábban a QR-kódot vagy a 16 karakteres titkos kulcsot, akkor az új eszközre történő beállításhoz szükséges új QR-kódot a fenti lépések követésével tudod beszerezni. Amennyiben problémába ütköznél, érdemes felkeresni az Ügyfélkapu ügyfélszolgálatát vagy személyesen segítséget kérni egy kormányablakban.