Háztartás

EESZT lelet lekérdezés


Az orvosi leletek és egyéb egészségügyi dokumentumok lekérdezése az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszerén keresztül online is elvégezhető. Az alábbi útmutató lépésről lépésre bemutatja a folyamatot asztali számítógépen és mobilalkalmazáson keresztül is.

Előfeltételek

A szolgáltatás használatának elengedhetetlen feltétele a meglévő Ügyfélkapu regisztráció. Amennyiben még nem rendelkezik ilyennel, először azt kell létrehoznia. A bejelentkezéshez szüksége lesz a TAJ-számára is.

Lelet lekérdezése asztali számítógépen

1. Látogasson el az EESZT Lakossági Portáljára: Nyissa meg a böngészőjében a www.eeszt.gov.hu weboldalt.

2. Bejelentkezés: Kattintson az oldal jobb felső sarkában található „Bejelentkezés” gombra.

3. Azonosítás: A megjelenő oldalon válassza az „ÜGYFÉLKAPU” bejelentkezési módot.

4. Ügyfélkapu belépés: Adja meg Ügyfélkapus felhasználónevét és jelszavát, majd kattintson a bejelentkezés gombra.

5. TAJ-szám megadása: A sikeres Ügyfélkapus azonosítás után a rendszer visszairányítja az EESZT felületére, ahol meg kell adnia a TAJ-számát a bejelentkezéshez.

6. Dokumentumok megkeresése: A felső menüsorban vigye a kurzort az „Ellátások” menüpontra, majd a lenyíló listából válassza az „Egészségügyi és betegdokumentumok” lehetőséget.

7. Szűrés és keresés: A megjelenő oldalon lehetősége van szűrni a dokumentumokat. Megadhat egy időintervallumot (kezdő- és végdátum), illetve szűrhet dokumentumtípus szerint is. Ha a dokumentumtípus mezőt üresen hagyja, a rendszer az adott időszakban keletkezett összes dokumentumot (pl. ambuláns lapok, zárójelentések, laborleletek) kilistázza. Kattintson a „Keresés” gombra.

8. Letöltés: A rendszer a keresési feltételeknek megfelelő dokumentumokat időrendben, a legfrissebbel kezdve listázza. A megtekinteni kívánt dokumentum sorának jobb szélén, a „Műveletek” oszlopban kattintson a „Letöltés” szóra. A lelet jellemzően PDF formátumban töltődik le a számítógépére, amelyet ezután megnyithat vagy elmenthet.

Lelet lekérdezése mobiltelefonon az EgészségAblak alkalmazással

Az EESZT-ben tárolt egészségügyi dokumentumok mobilkészüléken a legegyszerűbben az EgészségAblak nevű alkalmazással érhetők el.

1. Telepítés: Töltse le az ingyenes EgészségAblak alkalmazást a Google Play vagy az Apple App Store áruházból.

2. Bejelentkezés: Nyissa meg az alkalmazást, fogadja el a felhasználási feltételeket, majd válassza az „Ügyfélkapu” gombot a belépéshez.

3. Azonosítás: Adja meg Ügyfélkapus bejelentkezési adatait. Az első belépés után beállíthat egyszerűsített belépést (pl. ujjlenyomat vagy PIN kód), így később nem kell minden alkalommal az Ügyfélkapus jelszavát használnia.

4. Dokumentumok elérése: A főmenüből válassza a „Dokumentumok” menüpontot. Itt láthatja a feltöltött egészségügyi dokumentumait.

5. Szűrés: A „Szűrők szerkesztése” gombra kattintva szűkítheti a találati listát, például dátum vagy dokumentumtípus alapján, hogy könnyebben megtalálja a keresett leletet.

Az EESZT-be a csatlakozott egészségügyi intézmények 2017. november 1-jét követően töltik fel a keletkezett egészségügyi dokumentumokat, így jellemzően az ezután készült leleteket, zárójelentéseket és ambuláns lapokat érheti el a rendszeren keresztül.

Milyen adatokat tudok lekérdezni az EESZT rendszerből?

Egészségügyi és betegdokumentumok: Ebben a menüpontban találhatók az ellátásai során keletkezett legfontosabb dokumentumok, amelyeket letölthet és megtekinthet. Ilyenek például az ambuláns lapok, zárójelentések, laborleletek és egyéb vizsgálati eredmények, valamint a mentési esetlapok. Itt érhetők el a COVID-19 tesztek (pl. PCR) eredményei és a kapcsolódó státuszlapok is. A dokumentumlistában láthatja a dokumentum típusát, a fődiagnózist, az ellátás dátumát, a kiállító intézményt és az azt hitelesítő orvos nevét is.

eReceptek: Lekérdezheti az Ön számára felírt elektronikus vényeket. A rendszer külön listázza a már kiváltott és a még kiváltásra váró recepteket a megadott időszakra vonatkozóan. A hagyományos, papír alapú vények csak a patikai kiváltás után jelennek meg a rendszerben.

eBeutalók: Ha orvosa elektronikus beutalót állított ki, itt tudja megtekinteni annak részleteit, például az érvényességi idejét, valamint a beutaló és a fogadó intézmény adatait. A beutalót nem szükséges kinyomtatni, mivel az ellátó intézmény elektronikusan megkapja azt.

Eseménykatalógus: Ez a funkció naplózza az összes egészségügyi ellátási eseményt, ahol Ön megjelent, legyen szó háziorvosi, járóbeteg- vagy fekvőbeteg-ellátásról. Segítségével Ön és kezelőorvosa is nyomon követheti, mikor, hol és milyen vizsgálaton vett részt. Fontos tudni, hogy a háziorvosi vizsgálatok eredményeit nem kötelező feltölteni, így ezekről gyakran csak az esemény ténye szerepel a katalógusban.

eProfil: Ez a menüpont tartalmazza azokat a ritkán változó, de alapvető egészségügyi adatait, amelyek egy sürgősségi ellátás során akár életmentőek is lehetnek. Ilyen adat lehet például a vércsoport, allergia vagy krónikus betegségek. Ezeket az adatokat a kezelőorvosa tölti fel.

A rendszer emellett lehetőséget biztosít a digitális önrendelkezésre is, amelynek keretében szabályozhatja, hogy mely orvosok férhetnek hozzá az adataihoz, és nyomon követheti, ki és mikor tekintette meg azokat.